Endelig Juleferie

Nå er det endelig juleferie fra studiene, og det blir deilig med noen dager hvor det bare er trening og moro på timeplanen. Fredag startet juleferien med årets første skitur, og det sammen med gutta fra teamet. Jeg er helt utrolig støl i fiskebein- og plogemusklene i dag! Det første jeg gjorde før turen var i gang, var å strekke meg sidelengst ned mot snøunderlaget foran halvparten av gutta. Yes, et godt førsteinntrykk av den eneste jenta på laget. Det ble en tur på ca.2t og 30min i ”rolig” tempo=), etterfulgt av en time i spinningsalen.

Jeg har nok et snev av ”flink pike syndromet” og skal helst få til alt jeg henger fingrene i, helt perfekt. Standarden jeg holder i turn, dans, svømming, løping og roing er ganske god, (og sykkel da), men når det kommer til skigåing må jeg vel innrømme at det er en del flinkere jenter og gutter enn meg. Nå skal det sies at jeg, i går, sammenlignet meg med blant andre Håkon Austad og Ole Hem….kremt, men det står ikke i veien for at jeg har store problemer med å godta at jeg ikke klarer å holde følge. Pluss på noen svinger og 1-2 min så er jeg der med rim i barten!

 Å ha signert med Team United Bakeries (TUB) er bare utrolig gøy! Jeg syns det er et privilegium å få omgås med alle de flinke guttene på laget. Støtteapparatet som jeg har fått et skikkelig godt inntrykk av, og ikke minst Rune Høydahl. De fleste av dere er fult klar over hvem mr.Høydahl er, men for dere som ikke gjør det kan jeg fortelle at han er Norges beste terrengsyklist noensinne. Han har flere verdenscupseire i terreng rundbane, og utfor. Laget startet som team Etto Høydahl i 2006, og har vært det ledende laget innen terrengsykling helt siden starten. Tidligere norgesmestere på laget er; Håkon Austad, Martin Bratland, Anders Hovdenes.

 

Jeg utrolig tent for sesongen 2011, og gleder meg til samarbeidet med Teamet=).

Heidi

Om Heidi Sandstø

Bachelor i Athletic training, North Park University Studerer fysioterapi, HIO
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar